Usługi SEO
01
Co w trawie piszczy?
Audyty i analizy SEO
Audyt SEO
Audyt SEO to dwuskładnikowa, wielopłaszczyznowa analiza techniczna strony internetowej. Obejmuje audyt techniczny i audyt on-site SEO oraz należącą do obszaru off-site analizę profilu linków prowadzących do strony.
Te dwa pojęcia nie są tożsame i obejmują odmienne zestawy analizowanych czynników.
Efektem audytu SEO jest raport diagnostyczny opisujący wykryte problemy techniczne. Każdy znaleziony problem SEO ma przypisany priorytet oraz wskazówki co należy zrobić by go rozwiązać.
Na dostarczeniu raportu SEO nasza współpraca może, ale nie musi się skończyć. Moje zalecenia mogę wdrożyć osobiście lub jako konsultant wspierać Twój zespół przy implementacji. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i możliwości.
Czy da się pozycjonować strony internetowe bez audytów i optymalizacji SEO? Teoretycznie tak, ale samo w sobie nie jest to rozwiązanie optymalne i przeczy idei Search Engine Optimization.
Ruszyłbyś w daleką podróż bez planu, mapy i sprawdzenia czy Twój pojazd się do tego nadaje? Ja nie.
- Techniczne SEO
- On-Site SEO
- Analiza profilu linków
Audyt techniczny SEO
Audyt techniczny SEO to trwający od kilku dni do nawet kilku tygodni proces analityczny. Jego celem jest poznanie bieżącej sytuacji i stanu technicznego audytowanej strony.
Audyt techniczny to nie to samo co audyt on-site SEO. To dwa odrębne elementy jednej usługi jaką jest AUDYT SEO.
Diagnozuję technikalia takie jak m.in.: serwer, back-end, CMS, crawlability (czyli dostępność dla robotów indeksujących), page speed, Schema Markup, linkowanie wewnętrzne, przekierowania 301 czy Core Web Vitals.
- Core Web Vitals (CWV)
- Entity SEO / Schema
- Page Speed
- SSL i HTTPS
- Analiza przekierowań
- Architektura informacji
- Tagi index / noindex
- Responsywność
- Kanonikalizacja
- Błędy 4xx / 3xx
- Sitemap.xml i robots.txt
- i wiele, wiele innych
SEO - Audyt on-site
Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris.
- Marketing Research
- Positioning
- Messaging
- Portfolio Architecture
- Persona/Segmentation
Analiza profilu linków
Profil linkowy to jedno z ulubionych zagadnień dyskutowanych przez specjalistów SEO. Analiza profilu linkowego pozwala zero-jedynkowo ocenić jego jakość gdzie umowne „0” to zaspamowany profil linkowy, a „1” profil jakościowy. Oczywiście sam termin „jakość” może mieć różne barwy i trzeba sprawdzić co się za nim kryje w konkretnym przypadku danej strony www.
Dostępnymi narzędziami SEO przeanalizuję sytuację, poznam strukturę linkowania i prowadzące do www anchory. Na koniec porównam wynik analizy z najsilniejszą konkurencją, przyłożę szczyptę własnego doświadczenia i zaprojektuję pożądany profil linkowy do którego będziemy dążyć podczas optymalizacji i linkbuildingu.
Na czym polega optymalizacja profilu linkowego? Między innymi na zrzeczeniu się niektórych linków za pomocą narzędzia Disavow Tool. Trochę sobie z Googlem porozmawiamy prosząc ładnie o zaprzestanie uwzględniania toksycznych backlinków.
Jakich narzędzi używam do analizy profilu backlinków? Zaczynam od Google Search Console bo to mnie interesuje najbardziej. Później rzut doświadczonym okiem w Ahrefs, MajesticSEO i coraz częściej także Semrush. Sporo koniecznej do wykonania pracy.
Przy okazji poszukamy utraconych lub uszkodzonych linków prowadzących do Twojej strony i zobaczymy czy warto i czy da się je naprawić.
- Off-site SEO
- Struktura anchorów
- Jakość backlinków
- Disavow Tool
- Segmentacja tematyczna
- Uszkodzone / utracone linki
Analiza konkurencji
Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris.
- Persona/Segmentation
- Positioning
- Marketing Research
- Messaging
- Portfolio Architecture
02
Let's
optimize!
Optymalizacja
Optymalizacja techniczna strony
Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris.
- Marketing Research
- Messaging
- Positioning
- Persona/Segmentation
- Portfolio Architecture
Przyspieszenie działania strony
Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris.
- Marketing Research
- Positioning
- Messaging
- Portfolio Architecture
- Persona/Segmentation
Portfolio Architecture
Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris.
- Persona/Segmentation
- Positioning
- Marketing Research
- Messaging
- Portfolio Architecture